miercuri, 14 noiembrie 2012

Un stil de viata sanatos

   
     Imi amintesc ca acum cateva luni aratam groaznic. Aveam cam 10 kg in plus, o perceptie foarte aiurea asupra vietii si ma simteam deseori complexata si inutila. Ma ingrasasem pentru ca gasisem in mancare refugiul tuturor problemelor pe care le aveam, imi spuneam mereu ca oricum arat oribil si macar dreptul de a manca ce si cat vreau sa il am.. total gresit!
     La inceputul lunii noiembrie mi-am dat seama ca nu mai pot continua asa. Prin comportamentul meu dadeam dovada de imaturitate si lipsa de respect asupra propriei persoane. Imi amintesc ca in ziua aceea  stateam in fata oglinzii si imi analizam corpul mult prea rotunjor, simtind ca imi este rusine si oarecum sila de mine. Si atunci mi-am jurat sa ma schimb..
    A doua zi am aruncat toate dulciurile pe care le aveam, carnea de porc care era mult prea grasa si alte alimente pe care le-am considertat "interzise" (cel putin pentru o perioada de timp). M-am documentat si mi-am facut o idee despre ceea ce inseamna un stil de viata sanatos, aplicand apoi tot ceea ce invatasem de fiecare data cand luam sau pregateam masa si cumparand din hypermarket numai produse sanatoase cu un continut scazut de grasimi, in mare parte fructe si legume. Urmand sfatul unei bune prietene - "Mancarea este o clipa pe buze si o viata pe trup" am reusit sa ma abtin de la orice fel de tentatie culinara. Pana acum am reusit sa slabesc aproximativ 4 kg in 15 zile (ceea ce e destul de bine zic eu, imi mai raman "doar" 6 kg de dat jos).
    Imi pare rau ca nu am apucat sa fac sport deloc pentru ca sunt destul de ocupata cu scoala (clasa a 11-a este destul de epuizanta), este mult prea frig pentru jogging si un abonament la o sala de sport ar fi (dupa umila mea parere) destul de scump si mi-ar ocupa aproape tot timpul care mai imi ramane liber. O solutie simpla pentru a face sport chiar in propria casa pare a fi achizitionarea unei Biciclete Fitness MGB, bicicleta pe care am descoperit-o cand am analizat oferta Real. Este destul de simplu sa pedalezi in timp ce te uiti la televizor, citesti o carte sau admiri cum luminile apusului iti contureaza intreaga camera, si nici nu mi se pare foarte scumpa (decat sa investesc intr-un abonament la o sala mai bine cumpar ceva pe care il pot folosi cand vreau, nu doar pentru o perioada limitata de timp).
    Sincerca sa fiu sportul nici macar nu este una din pasiunile mele. Exercitiile fizice complicate mai tare ma obosesc decat sa ma multumeasca, si nici macar nu cred ca le execut corect de cele mai multe ori. Clar.. chiar am nevoie de o Bicicleta Fitness! Daca vreau sa slabesc sanatos dar sa am pielea tonifiata si sa nu imi apara vergeturi, cateva minute de pedalat zilnic pot face minuni. Deja presimt ca de Craciun va trebui sa facem o vizita in Real.. pentru ca acum stiu ce cadou imi doresc!

    Consider ca daca ai vointa si imbini regulile unei alimentatii moderate cu exercitiile fizice regulate poti ajunge sa arati foarte bine si sa iti impresionezi toate cunostintele, dar cel mai important - vei avea acel corp pe care ti l-ai dorit mereu.
    Eu sunt pe cale sa reusesc. Pe tine ce te mai opreste?

  Articol scris pentru SuperBlog2012-proba 20

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

(..) si atunci am sters tot ce reusisem sa scriu, si am desenat doar o pereche de aripi sfasiate de dor..