marți, 26 iunie 2012

Toti visam


  - Ce iti doresti sa fii .. atunci cand vei fi "mare"?
  O priveam cu ochii mari,sinceri.Notiunea de "om mare" mi se parea un viitor atat de indepartat.. Eram o copila,si pentru mine nu conta decat prezentul.As fi urat intrebarea pe care mi-o adresase, dar nu puteam. Eram doar un copil,si tot ceea ce puteam oferi era iubirea neconditionata si sincera.
  - Scafandru.
  Mama ma privea cu ochii mari,uimita.
  - Iubito,dar tu nu stii sa innoti.Tie iti este frica de apa.Nu vei fi niciodata un scafandru.Stii asta,nu?
  - O sa fiu.. o sa vezi.
  L-am luat pe Teddi (ursuletul meu de plus cu care dorm de la 6 ani) si m-am inchis in camera mea.Am plans un timp,dupa mi-am revenit..dar nu am uitat intamplarea.L-am rugat pe bunicul sa imi cumpere o enciclopedie dedicata studiului lumii acvatice,si am inceput sa invat fel de fel de denumiri ale unor pesti viu colorati, specii de rechini si balene, am inceput sa desenez stelute de mare.. parea ca imi urmez visul.Si totusi, nu am reusit niciodata sa invat sa inot.

  - Ce vrei sa te faci cand vei fi "mare"?
  Aveam 14 ani si credeam ca lumea e a mea.Am privit-o pe mama in sila,crezand ca replica este spusa doar asa.. ca sa faca conversatie.
  - Ce iti pasa tie?
  - E o intrebare fireasca.Cresti.Cresti,si eu vreau sa iti stiu dorintele.. draga mea,trebuie sa iti cunosc visul, altfel cum as putea sa te ajut sa ti-l indeplinesti?
  - Criminalist.
  Mama ma privea socata.
  - Astea nu sunt glume..
  - Mama,te inseli.Vreau o meserie care sa ma provoace,vreau mister,vreau sa fiu criminalist in New York.. Mama,ador orasul ala,am vazut atatea filme politiste.Sunt facuta pentru asta.
  - Draga mea,esti prea sensibila.Meseria aceea nu ti se potriveste.
  - Crezi tu..
  Am continuat sa citesc romane politiste cu lanterna,sub patura,pana cand adormeam.Am continuat sa urmaresc CSI,sa invat compozitia luminolului pe de rost,sa "studiez" cazurile unor celebrii criminali in serie.. pana cand mi-am dat seama ca nu voi putea privi niciodata un om mort ca pe un simplu caz.Si atunci am renuntat..

  - Ce facultate vrei sa urmezi?
  Aveam 16 ani si pierdeam timpul.Nu intrasem la ce liceu imi doream,si eram cam suparata.Trecusem printr-o depresie si ma simteam singura.
 - Vreau sa fiu psiholog.
 - Iubito,dar cum crezi ca vei putea fi un psiholog bun daca nu esti capabila sa iti rezolvi propriile probleme?
  Am inceput sa plang.Avea dreptate,avea dreptate iar eu nu ma simteam pregatita sa recunosc asta.

  A trecut timpul.Mi-am dat seama ca unele vise sunt doar niste iluzii in care de multe ori investim prea mult suflet,dar care ne ajuta sa supravietuim intr-o lume "a lor",dar sunt si acele vise care trebuie urmate, pentru ca fac parte din propriul destin.
  Acum tot ce vreau este sa scriu.Poate voi deveni un jurnalist cunoscut si voi calatori prin toata lumea, chiar si pana in New York.Si poate voi reusi si sa ma scufund in Marea Rosie, admirand multicolorul recif de corali.Si as putea fi un fel de psiholog pentru cei mai buni prieteni.. chiar daca nu sunt capabila sa imi dau sfaturi singura.
  Momentan doar visez..
  "Toti visam..asa incepe totul,ca intr-un vis.." (Mircea Eliade, "La tiganci")

Articol inscris in BLOG POWER 28cu urmatoarea tema (propusa de Cry) : 

Visul meu, copil fiind
- Ce vroiai să devii atunci când erai copil?
- Ce ai devenit acum, ai reușit sau ai ales altă cale în viață?
- Ai renunțat la dorințele tale pentru ceva ce-ți place sau ai fost nevoit?

53 de comentarii:

  1. si eu voiam sa fiu psiholog-criminalist :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azi open your eyes, exact ca in filme ,
      Ca daca nu te vede nimeni, poti sa vezi pe oricine.
      Miki

      Ștergere
    2. @Nymphetamie si pe mine m-a fascinat multa vreme domeniul asta ^^
      @Miki asa este.. mai ales daca reusesti sa pui cap-la-cap toate probele :D

      Ștergere
    3. ne-am uitat la prea multe filme:))

      Ștergere
  2. toti visam, uni mai mult alti mai putin , depinde cum li sa oferit ocazia, miki

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu vreau sa pot visa sa pot trai tot ce am visat pana acum ... dar in cele din urma ... au fost, sunt si vor ramane doar vise :|, Miki

      Ștergere
    2. Uneori da,alteori se implinesc.. desi mai rar,ce-i drept

      Ștergere
  3. :))Si eu am vrut sa fiu psiholog,dar mi-a spus cineva ca toata lumea da la psihologie in ultimul timp si ca trebuie sa ma orientez spre altceva.Intre timp m-am convins ca nu e chiar ce vreau eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine ca te-ai convins tu ca psihologia nu e tocmai ceea ce iti doresti, si nu au reusit sa te convinga ei..te admir pentru asta

      Ștergere
  4. Bună seara. Am citit cu interes articolul tău şi îţi mulţumesc pentru vizita şi poghiazul (plimbarea) prin burgul meu.

    Ca orice copil ai răspuns copilăreşte la întrebarea "ce vrei să te faci?"
    Ioana, nepoţica mea, îmi răspunde: moşu, eu mă fac pompier. (asta pentru că pompierii au fost de mai multe ori la ei la grădiniţă) Nu o contrazic. Ştiu că nu va fi aşa, dar o las să viseze.

    Să ai o noapte liniştită şi faină.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pompier?Foarte dragut :D
      Imi place blogul dumneavoastra si sa fiti sigur ca o sa il vizitez cat de curand.Succes la concurs!

      O zi buna,si o imbratisare pentru nepotica dumneavoastra!

      Ștergere
  5. Imi placeau mult animalele, ca si acum, si imi doream sa fiu medic veterinar;))...
    Acum pot spune ca m-am reorientat, am o latura care tine de bucatarie, si poate devin bucatar;))! :">

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bucatarie?Vai ce draguuut :o3 eu sunt o nepriceputa, odata am aprins gazele si am uitat de ele, noroc cu mama :|

      P.S:Si mie imi plac animalele( cu exceptia serpilor, paianjenilor, cainilor - cand eram mica am fost muscata de unul si imi este teama) :))

      Ștergere
  6. "A trecut timpul.Mi-am dat seama ca unele vise sunt doar niste iluzii in care de multe ori investim prea mult suflet,dar care ne ajuta sa supravietuim intr-o lume "a lor"" - uite de ce nu scriu eu despre vise. Absolut superb ce ai scris, m-ai facut sa imi pun cateva intrebari, chiar daca eu imi raspund repede... altii poate vor fi surprinsi sa afle raspunsurile.

    RăspundețiȘtergere
  7. Vroiam sa fiu cantareata, desi nu aveam nimic in comun cu muzica..
    MINTE DE COPIL DE 6 ANI~

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toti visam,si crede-ma ca sunt si oameni care au vise mai ciudate ca tine :D si eu la faza cu scafandrul nu aveam nimic in comun..

      Ștergere
  8. vroiam sa fiu designer. teoretic, inca vreau asta, insa nu lupt pentru visul meu. insa, acum ma intereseaza fotografia..si cine stie ce o sa iasa :D
    foarte draguta postarea, imi place mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place postarea :D:D
      Daca ai un vis,oricat de nebunesc ar parea,TREBUIE sa lupti pentru el..

      Ștergere
  9. Ce-ar fi fost să-ţi doreşti să scrii romane poliţiste...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am incercat,si am si inceput unul...dar nu m-am simtit in stare sa il duc pana la sfarsit :(

      Ștergere
    2. Atunci încearcă să faci paşi mai mici... o povestire, bunăoară :)

      Ștergere
    3. Voi incerca,mii de multumiri pentru sfat :D am mai avut unele incercari, dar incerc sa pun in practica doar ideile mai bune

      Ștergere
  10. Dragut articolul tau, bravo! Si mai mult imi place ca avem aceleasi vusuri, poate vreodata vom reusi...cine stie? :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Mi.a placut, poate si pentru ca l.ai citat pe Eliade :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Frumoase visurile tale și chiar dacă nu toate se pot îndeplini, îți doresc să găsești puterea de-a visa mereu. Sunt convinsă că, în final, vei ajunge acolo unde îți dorești :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Mi-ai amintit de ce visam si eu.. candva, demult :D
    Dragalas articol :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Felicitări pentru copilul frumos din tine! Mulțumesc pentru aricolul pe care l-am lecturat cu zambetul pe buze! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu iti multumesc pentru comentariu pe care l-am citit cu zambetul pe buze :*

      Ștergere
  15. am trecut prin aceleasi "stari" asa ca ma identific cu articolul tau. felicitari

    RăspundețiȘtergere
  16. Si eu vroiam sa fiu scafandru... inca nu am renuntat la acest vis :D
    Minunata poveste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine ca nu ai renuntat :D multumesc

      Ștergere
    2. Imi place foarte mult cum ai expus totul, in etape. Cum ai descris sentimentele din trecut si cele de acum.
      Iti urez o cariera de scriitoare frumoasa, sperand sa nu te lasi niciodata de acest vis!

      Ștergere
  17. Si eu as fi vrut sa devin criminalist...Frumos articol.Felicitari si mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  18. Bună seara! Felicitări pentru câștigarea ediției Blog Power 28 :) Te rog să ne anunți printr-un comentariu tema aleasă pentru următoarea săptămână!
    http://www.mostwantedblog.org/2012/07/01/blog-power-29/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma asteptam,acum chiar plang :)) ma urasc in momente din astea :D.

      Propun urmatoarea tema:
      Iluzii/masti:
      - adesea oamenii aleg sa isi ascunda sentimentele.Toti vor sa para altcineva, si toti oamenii isi poarta propria masca
      - Ce s-ar intampla daca oamenii ar renunta la masca?Ce s-ar intampla daca am inceta sa ne mai prefacem a fi ceea ce nu suntem,si am fi 100% noi?

      Sper ca tema aleasa sa fie buna,si imi doresc sa o priviti ca pe o provocare :D

      Ștergere
    2. Felicitari, ai fost cea mai buna. Eram sigur ca vei castiga inca de cand ti-am citit articolul.

      Ștergere

(..) si atunci am sters tot ce reusisem sa scriu, si am desenat doar o pereche de aripi sfasiate de dor..